تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

با سلام خدمت شما کاربران گرامی در این مقاله قصد داریم تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی را بررسی کرده و در مورد چگونگی شکل گیری آن ها بحث کنیم.

موسسات حفاظتی مراقبتی از سال 88 به طور رسمی و قانونی شروع به کار کردند اگرچه این موسسات از قبل هم فعالیت هایی داشتند اما فعالیت آن ها رسمیت قانونی و حقوقی پیدا نکرده بود.

تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

روند رو به رشد جمعیتی کشور موجب توسعه جغرافیایی شهر ها و مراکز فرهنگی تفریحی شده است با شکل گیری و توسعه این اماکن ضرورت وجود موسسات حفاظتی مراقبتی بیشتر حس شد.

تاكنون 850 موسسه خدمات حفاظتي و مراقبتي در سراسر كشور راه‌اندازي شده است. مجموع تعداد نيروي اين موسسات حدود 80 هزار نفر است. اين تعداد شامل نيروي انساني صف و ستاد مي‌شود.

بطور غيرمستقيم نيز براي حدود 40 هزار نفر با راه‌اندازي موسسات حفاظتی مراقبتی شغل ايجاد شده است. اين افراد در بخش تهيه و فروش تجهيزات و البسته نیز شاغل شده‌اند.

تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

موسسه های حفاظتی و مراقبتی بعد از احراز شرایط لازم با مجوز نیروی انتظامی تاسیس گردیده و به عنوان تنها بخش خصوصی فعال در تامین امنیت تا کنون کارکرد های مثبتی را در حفظ امنیت مردم به ثبت رسانیده اند.

بیشتر بخوانید  لایحه چیست ؟

همچنین در سایه تعامل با نیروی انتظامی و فعالیت مستمر این شرکتها و بکارگیری نیروهای متعهد جوان و آموزش دیده با استفاده به موقع و موثر از تجهیزات تخصصی، موجب گردیده تا سازمانها و ادارات و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی این موسسات را به عنوان امین اموال و منافع خود انتخاب نموده و از توانمندی آنها به نحو شایسته بهره برداری نمایند.

موسسه حفاظتی و مراقبتی حافظان آسایش یاس مفتخر است که تا کنون توانسته حافظ اموال خصوصی مردم عزیز ایران باشد.
تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

حوزه فعالیت موسسات حفاظتی مراقبتی

مؤسسه های حفاظتی و مراقبتی برابر آیین نامه اجرائی 122 و دستورالعمل های اجرائی آن که توسط مرکز انتظام فراجا تهیه و ابلاغ گردیده است در دو حوزه کاری شامل حفاظت فیزیکی و حفاظت الکترونیکی می شود.

از اینکه با ما در مقاله تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی همراه بودید متشکریم و امیداواریم توانسته باشیم چگونگی پیدایش و شکل گیری آن ها به خوبی را برای شما توضیح دهیم.

موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس پیشرو در ارائه خدمات حفاظتی و مراقبتی برای پیشگیری از وقوع جرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر

  • موسسه حفاظتی مراقبتی در تهران - موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس

    […] مشاهده کامل این موضوع میتوانید به مقاله “تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی” مراجعه […]

    18 بهمن 1402 در 11:15
  • لطفا صبرکنید...