وظایف بادیگارد چیست؟

وظایف بادیگارد چیست؟

بادیگارد یا همان محافظ شخصی فردی است که شاید هویت و وظایف آن برای برخی افراد مجهول باشد شما در این مقاله با تمام وظایف و تعریف بادیگارد آشنا خواهید شد.

وظایف بادیگارد چیست؟

اکثر مردم تصور می‌کنند که محافظان شخصی افراد بسیار قد بلندی هستند که با عینک آفتابی، مدل مو کوتاه و کت و شلوار تیره در کنار افراد معروف و ثروتمند تردد می‌کنند.

این افراد طرز فکر و رفتار متفاوتی دارند و از آن دسته از افرادی نیستند که بخواهید با آن‌ ها سر و کله بزنید. اما بادیگارد ها بسیار فراتر از افراد تنومند و قد بلند هستند.

آن‌ ها متخصص‌ های امنیتی بسیار ماهری هستند که در زمینه حفاظت شخصی از افراد یا یک گروه از افراد آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

بادیگارد ها از چه افرادی محافظت میکنند ؟

وظایف بادیگارد چیست؟

بادیگارد کیست ؟

اگر بخواهیم بادیگارد را تعریف کنیم میتوانیم به یک محافظ شخصی با تخصص های خاص و حرفه ای که نسبت به محیط و شرایط، بهترین عملکرد را دارد اشاره کنیم.

وظیفه بادیگارد این است که جان مدیر را در هر شرایطی از خطر حفظ کند که این خطرات بسته به نوع شغل مدیر تراز بندی میشود.

وظایف بادیگارد :

  • شناسایی و ارزیابی تهدیدها:

بادیگارد ها باید به ارزیابی تهدیدات احتمالی برای مشتری خود بپردازند. این کار شامل تجزیه و تحلیل شیوه زندگی، فعالیت‌ ها و خطرات احتمالی مشتری در مناطق آسیب‌پذیر است.

  • برنامه‌ریزی امنیتی:

 محافظان به برنامه‌ریزی‌های امنیتی سفارشی می‌پردازند و رویه‌های اضطراری برای رسیدگی به خطرات احتمالی را در نظر می‌گیرند.

  • بررسی محیط:

بادیگارد حرفه‌ای باید پیش از رسیدن مشتری به مکان‌ های مختلف، به ارزیابی محیط پرداخته و کلیه ورودی‌ ها و خروجی‌ ها و راه‌ های فرار را بررسی نماید. ارزیابی و بررسی محیط به آنها کمک می‌کند تا برای سناریو های مختلف آماده باشند و از خود واکنش مناسبی نشان دهند.

  • حفاظت نزدیک:

بادیگارد ها در هر شرایطی از مشتریان خود محافظت کرده و ایمنی آنها را در زمان حضور در یک جمع، مسافرت یا فعالیت‌ های روزمره تضمین می‌نمایند. آنها محیط اطراف را برای تهدیدات احتمالی زیر نظر دارند و در صورت لزوم مداخله می‌کنند.

بیشتر بخوانید  وظایف و مسئولیت های لابی من چیست؟
  • اسکورت و حمل و نقل:

اغلب بادیگارد ها مشتریان یا شخصیت‌ های خود را در طی سفر همراهی کرده و امنیت آنها را در مناطقی چون هتل، فرودگاه و غیره فراهم می‌نمایند. اسکورت بادیگارد باعث می‌شود تا یک محیط امن برای شخصیت در سفر ایجاد شود.

  • کمک‌ های اولیه:

در صورتی که مشکلی برای شخصیت رخ دهد، بادیگارد وارد عمل شده و اقدامات پزشکی اولیه را تا رسیدن اورژانس انجام می‌دهد. بادیگارد ها در این زمینه آموزش‌ های بادیگاردی را می‌بینند تا در شرایط بحرانی از خود واکنش سریع و موثری نشان دهند.

  • مدیریت جمع و نظم‌دهی:

زمانی که شخصیت‌ های برجسته در مکان‌ های عمومی حاضر می‌شوند، معمولا مورد هجوم افراد و طرفداران خود قرار می‌گیرند. در این شرایط بادیگارد موظف به مدیریت جمع و برقراری نظم جهت عبور و مرور شخصیت است. همچنین در این شرایط محافظ شخصی باید از ایمنی مشتری اطمینان حاصل کرده و مراقب هرگونه برخورد و حمله باشد. بادیگارد ها از تکنیک‌ های کنترل جمعیت برای جلوگیری از اختلال و حفظ نظم استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با شرح وظایف سرپرست پلیس یاران
  • مهارت‌های ارتباطی:

برقراری ارتباط موثر برای محافظان شخصی بسیار ضروری است. این افراد با شخصیت‌ ها، همکاران خود، سازمان‌ دهندگان رویداد و پرسنل امنیتی باید ارتباط مناسبی داشته باشند و به تبادل اطلاعات لازم بپردازند.

  • حل تعارضات:

بادیگارد ها در تنش‌زدایی و حل تعارض به خوبی آموزش می‌بینند تا بتوانند موقعیت‌ های مختلف را به خوبی مدیریت نمایند. همچنین این افراد از تشدید خشونت جلوگیری می‌نمایند.

افرادی که به شغل بادیگاردی رو می آورند

شغل بادیگاردی یک شغل پر ریسک و پر خطر میاشد و کمتر کسی است که بتواند از پس سختی ها و پیچ و خم های این شغل بر بیاید ولی بیشتر افرادی که سابقه حضور در نیرو های نظامی و انتظامی داشته اند و یا افرادی که دارای مهارت رزمی و قدرت بدنی بالایی هستند به سمت این شغل جذب میشوند 

وظایف بادیگارد چیست؟

محل کار بادیگارد کجاست؟

بادیگارد ها بخش زیادی از زمان خود را در حال تردد هستند و مشتریان را در مکان‌ های مختلف همراهی می‌نمایند این افراد شخصیت را در جلسات عمومی، رویداد های فرش قرمز یا سفر های کاری همراهی کرده و به تامین امنیت برای او می‌پردازند.

بیشتر بخوانید  بادیگارد (محافظ شخصی) کیست و چه وظایفی دارد؟

بنابراین محل کار یک بادیگارد میتواند در هر ساعت از روز تغییر پیدا کند. بادیگارد خوب میتواند در هر محیطی از خود سازگاری نشان داده و تمام خطرات امنیتی در محل را ارزیابی نماید محافظان با احتیاط محیط اطراف را زیر نظر گرفته و هر نوع تهدید احتمالی را شناسایی می‌نمایند.

در صورت مشاهده خطر هم اقدامات امنیتی لازم را انجام می‌دهند.

در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر تعریف شغل بادیگاردی به نقش و وظایف بادیگاردها نیز اشاره کنیم تا درک بهتری نسبت به این شغل بدست بیاورید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و استفاده لازم را از آن برده باشید.

موسسه حفاظتی و مراقبتی حافظان آسایش یاس پیشرو در ارائه خدمات حفاظت فیزیکی و الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫2 نظر

  • رمضانیان

    باسلام و ادب
    بسیار عالی فقط باتوجه به بازدیدهای متعدد و متفاوت از سوی مراجع مختلف ممکن است عکس خانم داخل اتومبیل را بهانه کرده و برای سایتتان مشکل ایجاد کنند.
    فقط از روی علاقه و وفاداری به جناب حسن آبادی به استحضار رسید.
    سپاس از مطالب عالی شما

    1 بهمن 1402 در 10:18
    • حافظان آسایش یاس

      جناب آقای رمضانیان عزیز؛
      از حسن نظر شما صمیمانه سپاس گذاریم و از نظر ارزشمند شما تشکر میکنیم
      این مورد حتما رسیدگی میشود و رفع خواهد شد

      1 بهمن 1402 در 10:41
    لطفا صبرکنید...