چگونه امنیت محل کار خود را بالا ببریم ؟

چگونه امنیت محل کار خود را بالا ببریم ؟

چگونه امنیت محل کار خود را بالا ببریم ؟

شاید یکی از بزرگترین معضلات شما در محیط کاری تان این با شد که چگونه امنیت محل کار خود را بالا ببریم ؟ و دنبال راه هایی ساده اما کاربردی برای رسیدن به ثبات و امنیت در محل کار خود هستید، برای این که بتوان در محل کار با خیال راحت و آسوده فعالیت کرد باید یک سری از قوانین را تحت عنوان قوانین محیط کار رعایت نمود در این مطلب قصد داریم که درباره ایمنی محل کار و شرایط آن توضیحاتی دهیم تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چگونه امنیت محل کار خود را بالا ببریم ؟

تجهیزات مناسب محیط کار

استفاده از تجهیزات ایمنی را می‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل برای یک محیط کار ایمن دانست. کارفرما باید متناسب با محل کار خود و نوع شغلی که در آن فعالیت می‌شود، تجهیزات ایمنی را تهیه کند این تجهیزات می‌تواند لباس کار، کلاه ایمنی دستکش ایمنی، عینک ایمنی، گوشی ایمنی، ماسک ایمنی و کفش ایمنی باشد؛

که متناسب با شغل باید به تمام کارگر ها و کارمند‌ ها تعلق گیرد. دقت کنید که این وسایل ایمنی محیط کار متناسب با نوع شغل، ممکن است، تغییراتی داشته باشد و با توجه به حرفه و شغل متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید  سامانه سمپا چیست؟

رعایت نکات ایمنی در محل کار

یک محیط و شرایط کاری باید از همه جهات کامل و بی نقص باشد برای مثال اگر شما شغل فنی دارید باید حتما از کلاه، دستکش، کفش و لباس کار ایمنی استفاده نمایید.

به طور کلی نکات ایمنی عبارتند از :

  • از شیشه‌ های نشکن استفاده کنید.
  • فضای کافی را برای حرکت و دسترسی ایمن ایجاد کنید.
  • هرگونه حفر در کف زمین را با درپوش و حفاظ بپوشانید.
  • برای جلوگیری از سقوط افراد یا اشیا از راه پله‌ ها، ارتفاع، لبه‌ های پنجره و کناره‌ های باز احتیاط‌ ها و ایمنی را ایجاد کنید.
  • از انجام تعمیرات ضروری و مناسب در ساختمان‌‌ های محل کار اطمینان حاصل کنید.
  • در نگهداری تجهیزات ایمنی محل کار خود تلاش کنید تا همیشه این تجهیزات قابل دسترسی باشد و ایمنی محیط کار را تضمین کند.
  • عیب و نقص موجود در محیط کار را برطرف کنید تا جان و سلامت افراد در معرض خطر نباشد.

داشتن وقت استراحت منظم در طول روز کاری

اســتفاده از زمان های اســتراحت مداوم به شــما کمک می کند تا با گرفتن انرژی مجدد دوباره کار خود را ادامه دهید بسیاری از آسیب ها و بیماری های مرتبط با کار به خاطر خســته شــدن کارکنان است که با قرار دادن وقت اســتراحت بین ســاعت کاری مرتفع می شود.

بیشتر بخوانید  چرا امنیت ارزشمند است ؟
چگونه امنیت محل کار خود را بالا ببریم ؟

برطرف کردن خطرات آتش سوزی

خطر‌ های احتمال آتش سوزی در محیط کار باید برطرف شود تا سطح ایمنی محیط کار افزایش پیدا کند و آسیبی به افراد و محل کار وارد نشود.

برخی از موارد برطرف کردن آتش سوزی عبارتند از:

  • اگر به مواد اشتغال‌زا در محیط نیاز دارید به مقدار مورد نیاز در محل کار نگهداری کنید و هنگامی‌ که به این مواد نیازی نیست بهتر است که دور از محیط کار و در انبار ایمن شده نگهداری کرد.
  • مواد قابل اشتعال را در محلی مشخص و به دور از منابع احتراق قرار دهید.
  • از اینکه لباس کار شما به مواد اشتعال زا آلوده نشده باشد، اطمینان حاصل کنید و در صورت آلودگی به سرعت لباس خود را تعویض کنید.
  • هرگونه مانع در راهرو‌ ها و درب‌ های خروج در محیط کار را باید برطرف کرد.
  • از انباشت کالا‌ها در جلوی درب‌ ها خروج اضطراری باید جلوگیری کرد.

و در پایان

به طور کلی مرتب بودن وسایل و ایمنی محل کار از بروز مصدومیت برای کارکنان جلوگیری کرده و میزان بهره‌وری افراد را افزایش می‌دهد. همچنین هنگامی‌‌ که افرادی از خارج سازمان وارد محیط کار می‌شوند، تاثیر مثبتی بر روی آن‌ ها خواهد گذاشت. دقت داشته باشید که ایمنی محیط کار یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت. در این مطلب برخی از موارد و نکات مهم درباره ایمنی محل کار توضیح داده‌ایم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

بیشتر بخوانید  نکات مهم در استفاده از شوکر و گاز اشک آور

موسسه حفاظتی و مراقبتی حافظان آسایش یاس پیشرو در ارائه خدمات حفاظت فیزیکی و الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...