تجهیزات پلیس یاران چیست ؟

تجهیزات پلیس یاران چیست ؟

تجهیزات پلیس یاران چیست ؟

لفظ یا عبارت پلیس یار عنوانی است که از سال 99 در آیین نامه اجرایی به جای کلمه نگهبان محله استفاده شد. این فرد، عامل اجرایی موسسات حفاظتی مراقبتی است و مسئولیت حفظ امنیت در شهر را به عهده دارد.

وجود نگهبان در مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارد و مکان هایی که در ساعاتی خاص خلوت میشود لازم و ضروری است و حضور نگهبان به خودی خود باعث افزایش امنیت میگردد. یکی از اصلی ترین وظایف نگهبانان حفاظت از مکان ها امنیتی میباشد.

اقدامات پلیس یار و نگهبان به منظور حفظ و پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

پلیس یار کیست ؟

پلیس یار به شخصی گفته میشود که با طی کردن دوره های آموزشی مرتبط با آن شغل با یک موسسه حفاظتی مراقبتی قرارداد میبندد و مشغول به کار میشود.

علاوه بر این، نگهبان محله می‌تواند با اعلام نقاط تحت پوشش در محله‌ ها و اماکن به کلانتری محل، اطلاعات خود را با پلیس عمومی به اشتراک بگذارد و در صورت تشخیص تردد مشکوک، به کلانتری حوزه انتظامی خود اطلاع دهد.

بیشتر بخوانید  نگهبان کیست و چه وظایفی دارد؟

در صورت شناسایی مظنونین نیز، می‌تواند با ارائه گزارش کتبی به کلانتری محل اطلاع رسانی نماید.

استفاده از نگهبان محله در پیشگیری از جرم، مزایایی برای پلیس و کلانتری‌ ها دارد. این افراد می‌توانند با شناسایی و گزارش مشکلات محیطی و شناسایی مظنونین، به جلب مشارکت مردمی در پیشگیری از جرم کمک کنند. این همکاری باعث سخت‌تر کردن، پرخطر کردن و افزایش هزینه ارتکاب جرم می‌شود که به نوبه خود به کاهش وقوع جرم و افزایش امنیت منطقه کمک می‌کند.

تجهیزات پلیس یاران چیست ؟

وسایل حمل و نقل

یکی از تجهیزاتی که برای پلیس یاران بسیار مهم است و باید توسط کارفرما تهیه شود وسایل حمل و نقل برای نگهبانان میباشد.

وجود این وسایل حمل و نقل کمک می کند تا در صورت مشکل یا حوادثی نگهبان سریع تر به محل برسد و اقدامات ضروری برای حفاظت و مراقبت از محل را انجام دهد.

ابزار تمیز کاری

به طور کلی معمولا اتاق یا کانکس نگهبانان در محلی خارج یا مجزا از ساختمان اصلی سازمان یا اداری قرار دارد. به همین دلیل در طول شبانه روز بدیهی است که باید وسایل موجود در آن محل یا تجهیزات نگهبانی و حفاظت را تمیز و مرتب کند.

بیشتر بخوانید  حکم جلب سیار چیست و چه کاربردی دارد؟

وسایل گشت

نگهبان با توجه به وظایفی که توسط کارفرما به او محول میشود باید دارای تجهیزاتی باشد. برای مثال در مجتمع های تجاری و اداری بزرگ و وسیع عملا امکان گشت زنی توسط یک نگهبان وجود ندارد برخی از ابزار گشت زنی عبارتند از:

  • دستبند
  • بی سیم
  • اسپری فلفل
  • چراغ قوه
  • شوکر

جمع بندی

امروزه متاسفانه امنیت محله ها در کشور ما چه در رابطه با سرقت و چه در رابطه با ارازل و اوباش در وضعیت مناسبی قرار ندارد و اگر شما هم در یک محل پر رفت و آمد و یا مکانی که احساس میکنید نیاز به امنیت دارد میتوانید با کارشناسان ما در موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس ارتباط برقرار کنید.

موبایل قاب، بزرگترین فروشگاه قاب موبایل ایران

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...