نکات مهم در استفاده از شوکر و گاز اشک آور

نکات مهم در استفاده از شوکر و گاز اشک آور

آموزش و یادگیری استفاده از تجهیزات دفاع شخصی همواره یک مسئله حیاتی و ضروری برای حفظ امنیت فردی بوده و هست. از جمله این تجهیزات می‌توان به شوکر و افشانه (اسپری فلفل و افشانه فلفل) اشاره کرد این تجهیزات نه تنها به شخص امکان می‌دهند تا در مواجهه با خطرات و تهدید های مختلف، از خودش محافظت کنند، بلکه می‌تواند عاملی برای افزایش اطمینان و اعتماد به نفس در مواجهه با وضعیت‌ های پر خطر نیز باشد.

در این مقاله قصد داریم نکات مهم در استفاده از شوکر و گاز اشک آور را بیان کنیم پس لطفا در ادامه همراه ما باشید.

نکات مهم در استفاده از شوکر و گاز اشک آور

شهروندان برای اینکه از یکسری تهدیدات مانند وقوع سرقت کلاهبرداری جعل و.. در امان باشند، مراقبت ها و اقدامات پیشگیرانه ای نظیر استفاده از کارت عابربانک، تعویض قفل در ورودی ساختمان، عدم نگهداری اشیا گران قیمت در منزل، استفاده از قفل فرمان و  دزدگیر، یادگیری مهارت ­های دفاع شخصی و یا نصب دوربین مدار بسته در مراکز تجاری و اداری را در راستای جلوگیری از وقوع جرم و بزه دیده شدن پیش بینی می کنند.

در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که خرید یا فروش یا حتی حمل گاز اشک آور و شوکر بدون مجوز جرم محسوب میشود.

استفاده از انواع افشانه ها و شوکرهای الکتریکی خطرات جانی بسیاری را برای فرد به همراه دارد، به طوری که اگر فردی به آسم و یا بیماری دیگر مبتلا بوده و از این افشانه ها استفاده کند باعث نابینایی، تنگی تنفس و بعضاً عوارض جبران ناپذیری دچار خواهد شد و یا در صورت زدن شوکر به افرادی که ناراحتی قلبی دارند یا قلبشان با باطری کار می کند، این امر به مرگ این افراد منتهی می شود.

بیشتر بخوانید  کاربرد هوش مصنوعی در حفاظت چیست؟

شوکر چیست؟

شوکر یک تجهیز غیر کشنده الکترونیکی است که با ایجاد شوک ناشی از پالسهای الکترونیکی باعث اسپاسم عضلات بدن فرد مهاجم شده و او را به سرعت و موقتی ناتوان می‌سازد.

آموزش استفاده از شوکر

مدت زمان شارژ اولیه دستگاه باید ۴ ساعت باشد و شارژ های بعدی نیز ۴ ساعت می باشد. حتما به ساعت شارژ دقت کنید تا دستگاه خراب نشود. در هنگام شارژ، کلید خاموش و روشن دستگاه شوکر باید در روی خاموش باشد. وقتی از دستگاه استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کرده و ضامن را از دستگاه جدا کنید.

بند ضامن دستگاه را در موقع استفاده به مچ دست خود به طور محکم نصب کنید تا در صورت جدا شدن دستگاه از کاربر یا گرفتن دستگاه توسط فرد مهاجم، ضامن از دستگاه جدا شده و شوکر دیگر قابل استفاده نباشد.

اگر دستگاه خیس شد یا در معرض آب قرار گرفت، آن را با پارچه‌‌ای مناسب به طور کاملاً خشک نمایید و سپس استفاده کنید.

اسپری فلفل چیست؟

اسپری فلفل افشانه یا همان گاز های اشک‌آور تجهیزاتی هستند که دارای عوامل شیمیایی می‌باشند که در صورت انتشار این عوامل در هوا و در مجاورت موجودات زنده و انسان، ممکن است اختلالاتی نظیر تنفس موقتی تحریک سوزش شدید چشم و بینی با آبریزش، و نهایتاً ناتوانی موقت در حرکت ایجاد شود.

بیشتر بخوانید  اهمیت و روش‌های حفاظت فیزیکی

روش کار با اسپری فلفل

  • پلمپ کلاهک افشانه را بردارید.
  • نازل اسپری را به سمت فرد مهاجم با در نظر گرفتن جهت وزش باد از فاصله حدود یک متری نشانه گیری کنید.
  • یک پاف حدود یک ثانیه ای به سمت هدف اسپری کنید.

فراموش نکنید که موقع پاشش باد برخلاف جهت شما نباشد.

تجهیزات دفاع شخصی نظیر شوکر و افشانه یا اسپری فلفل برای استفاده از سوی عموم مردم باید تحت کنترل دقیق و قوانین مشخص قرار داشته باشند. اقدامات غیرمجاز مثل خرید شوکر، خرید اسپری فلفل (خرید اسپره فلفل)، نگهداری، حمل، فروش اسپری فلفل یا فروش شوکر یا معامله غیرقانونی با این تجهیزات می‌تواند خطرناک باشد و باعث آسیب به امنیت عمومی گردد. از آنجا که این تجهیزات قابلیت آسیب‌رسانی و سوءاستفاده دارند، قوانین تنظیم و مجازات‌ های مرتبط با آنها برای حفظ امنیت جامعه و جلوگیری از سوءاستفاده معرفی شده‌اند.

مهم ترین نکته که باید بدانید این است که هر فرد یا موسسه ایی مجاز به دریافت شوکر یا افشانه نمیباشد و اگر شما به واسطه شغلی که دارید یا نیازی که در محیط خود میبینید درخواست دریافت شوکر و یا افشانه داشتید باید حتما از موسسات معتبر آن را درخواست کنید موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس با دارا بودن مجوز رسمی از مرکز انتظام آماده در اختیار قرار دادن هرگونه خدمات امنیتی و حفاظتی برای شما عزیزان است.

بیشتر بخوانید  چرا پوشیدن لباس فرم در حین نگهبانی اهمیت دارد؟

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...