راهکار های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

راهکار های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

با سلام و درود خدمت شما کاربران عزیز و محترم حافظان آسایش یاس، در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل راهکار های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت را برای شما شرح دهیم. پس در ادامه همراه تیم تخصصی تولید محتوا موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس باشید.

چگونه جلوی سرغت موتور سیکلت را بگیریم؟

حتما تاکنون موتورسوار هایی را دیده اید که موتور خود را بدون قفل و زنجیر در گوشه ی خیابان رها کرده اند و به دنبال کار خود رفته اند. این افراد غالبا دچار مشکلاتی از قبیل، سرقت موتور، سرقت وسایل موتور و… خویش می شوند. برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت، راهکار هایی وجود دارد که هر فرد باید آن را رعایت کند.

در این مقاله ما قصد داریم به این راهکار ها اشاره کنیم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

راهکار های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

برخی روش های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

راهکار های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

نصب دزدگیر

نصب دزدگیر یکی از روش های مفیدی است که با انجام آن، سارق قادر به سرقت موتور شما نیست. دزدگیر های موتور سیکلت در انواع گوناگونی وجود دارد که مدل ماهواره ای آن، از همه مفید تر و ایمن تر است.

همچنین دارای جی پی اس است که شما می توانید مکان موتور را ردیابی کنید، بنابراین شما میتوانید از این دزدگیر روی موتور خود استفاده کنید.

استفاده از قفل دیسک

قفل دیسک یکی از کوچکترین انواع قفل است که بسیار سبک بوده و شما میتوانید با هر بار سوار یا پیاده شدن، آن را به دیسک جلویی موتور ببندید و از حرکت موتور جلوگیری کرده و مانع سرقت شوید.

قفل و زنجیر کردن موتور

قفل و زنجیر کردن موتور یک روش قدیمی است که از قدیم مورد استفاده بوده.
ولی امروزه به دلیل حرفه ای شدن سارقین این نوع قفل ها دیگر کاربرد چندانی ندارند و تنها در روند سرقت موثر هستند زمان سرقت را طولانی میکنند. کند شدن روند سرقت یک امر مهم است و یک فرصت طلایی تا سارق را به دام بیندازید.
پس با قفل و زنجیر کردن موتور خود تا حدودی از امنیت آن آسوده میشوید. 
 
راهکار های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

استفاده از قفل فرمان برای موتور سیکلت

در این روش با استفاده از سویچ موتور، فرمان قفل میشود. قالب موتور سواران این امر ساده را انجام نمی دهند و به همین دلیل سارقان در کوتاه ترین زمان موتور را به سرقت میبرند. البته در این روش ممکن است فرمان شکسته شود ولی بهتر است برای امنیت بیشتر موتور سیکلت استفاده شود.

بیشتر بخوانید  چگونه امنیت محل کار خود را بالا ببریم ؟

برداشتن سوییچ بعد از پیاده شدن

باید همیشه به یاد داشته باشیم که هنگام پیاده شدن از موتور سوییچ را روی آن جا نگذاریم. حتی اگر بسیار عجله داریم باید حواسمان باشد تا سوییچ را از روی موتور برداریم لذا در غیر این صورت سرقت موتور بسیار سهل و ساده می شود.

(در اصل موتور رو گذاشتید دزد ببره و واقعا این کار بعیده از افراد ولی خب چه کنیم که برخی از افراد همین سوییچ ساده رو هم یادشون میره بردارن😁)

استفاده از ردیاب موتور سیکلت

امروزه ردیاب هایی وجود دارد که برای امنیت بیشتر موتور سیکلت استفاده می شوند. این ردیاب های کاربردی که وزن بسیار کمی هم دارند بسیار به موتور سواران توصیه میشود، زیرا به علت کوچک بودن آن می توان آن را در زیر باک موتور نیز پنهان کرد تا سارقان متوجه آن نشوند و بعد از ربوده شدن موتور، این وسیله در سریع ترین زمان به شما کمک میکند تا موقعیت مکانی و جی پی اس (GPS) موتور را شناسایی و با نشان دادن آن به پلیس در باز پس گرفتن موتور خود اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید  ویژگی های یک پلیس یار خوب چیست ؟

پارک کرد موتور خود در مکان های امن

پارک کردن موتور در جاهای دور افتاده و نا امن، این فرصت را برای سارقین به وجود میاورد تا موتور شما را به سرقت ببرند. پس حتما موتور خود را در مکان های پر تردد پارک کنید و نه مکان های خلوت و ساکت.

در مکان هایی مثل کوچه های خلوت و ساکت، اطراف پارک های خلوت و خیابان های شلوغ از پارک موتور خویش خودداری کنید و بهترین مکان ها برای پارک موتور پارکینگ های شخصی و عمومی است.

راهکار های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

سخن پایانی

با تشکر و سپاس فراوان از شما عزیزانی که تا به این لحظه همراه ما بودید امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. با آرزوی خرسندی و سربلندی برای همه ی شما عزیزان، تیم تخصصی تولید محتوا موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس.

موسسه حفاظتی و مراقبتی حافظان آسایش یاس پیشرو در ارائه خدمات حفاظت فیزیکی و الکترونیکی

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...