سوالات متداول حمل شوکر و گاز اشک آور

سوالات متداول حمل شوکر و گاز اشک آور

سوالات متداول حمل شوکر و گاز اشک آور را در این مقاله تصمیم گرفتیم پاسخ دهیم و برای جلوگیری از اتلاف وقت شما برای گشت و گذار در سایت های مختلف یک مقاله جامع و کامل تهیه کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد و به تمام سوالات شما پاسخ داده شود.

سوالات متداول حمل شوکر و گاز اشک آور

سوالات متداول حمل شوکر و گاز اشک آور

  1. مجازات حمل و استفاده از شوکر و گاز اشک آور چیست؟ با توجه به ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۱۳۹۰، هر کس به صورت غیرمجاز شوک‌ دهنده ها (شوکرها) را خریداری، نگهداری یا حمل کند و یا اقدام به توزیع یا فروش آنها کند و یا هر نوع معامله دیگری با آنها انجام دهد، مجرم است و به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.
  2. اخذ مجوز برای حمل و استفاده از شوکر و گاز اشک آور چگونه است؟ امروزه به راحتی میتوانید با ارائه مدارک شغلی و هویتی خود به یکی از موسسه حفاظتی مراقبتی درخواست دریافت تجهیزات دفاع شخصی خود را ثبت کنید. پس از انجام مراحل قانونی مجوز حمل و استفاده از تجهیزات دفاع شخصی شما صادر میشود و میتوانید بدون هیچگونه نگرانی این تجهیزات را با خود حمل کنید.
    به این مورد توجه داشته باشید که فقط موسسات خدمات حفاظتی مراقبتی میتوانند این نوع تجهیزات را با مجوز رسمی از مرکز انتظام پلیس پیشگیری فراجا دریافت کنند و هر ارگان یا شخص دیگری که ادعا کند توانایی کسب مجوز را برای شما دارد بدانید که به منزله کلاهبرداری است و از اعتماد به اینگونه افراد خودداری نمایید.
  3. آیا استفاده از گاز اشک آور و شوکر خارج از محدوده مجاز جرم است؟ قطعا همینطور است ولی! مجوز هایی که توسط موسسات حفاظتی مراقبتی از مرکز انتظام پلیس پیشگیری فراجا دریافت میشوند با عنوان حمل و استفاده در تمام نقاط کشور هستند و اگر کارت مجوز حمل را دارید نیازی به نگرانی نیست و میتوانید در هر جایی به جز مکان های ممنوعه آن را حمل و یا استفاده کنید. البته به این نکته توجه نمایید که پلیس یاران موسسات حفاظتی مراقبتی فقط مجاز به حمل و استفاده از تجهیزات خود در محل ذکر شده در تعرفه خود هستند و در صورت استفاده در خارج از محدوده مسئولیت استفاده بر عهده خودشان است.
بیشتر بخوانید  لابی من کیست و چه وظایفی دارد؟

سوالات متداول حمل شوکر و گاز اشک آور

برخی سوالات کاربران درباره حمل شوکر و گاز اشک آور

در این بخش به بیشترین و پر تکرار ترین سوالاتی که در این چند وقت از طریق کامنت های سایت یا اینستاگرام پرسیده شده اند پاسخ خواهیم داد.

  • سوال⇐ سلام توی جامعه ی ما که یک دختر نمیتونه راه راستو با امنیت بره و همش باید مواظب این مردای بی قید و بند باشه نمیتونه برای آرامش خاطر خودش و خانوادش و درصورت نیاز و برای دفاع از خودش اسپری فلفل داشته باشه؟ به نظر من وجود مردای هیز توی خیابون خودش یک مجوز کامل برای این موضوعه.
  • سوال⇐ سلام دیروز من مورد حمله از طرف شخصی که اسپری فلفل داشت قرار گرفتم و اون طرف هم با ماشین خودش فرارکرد. منم تا سه – چهار ساعت جایی رو نمی دیدم و گلوم به شدت حالت تنگی نفس پیدا کرده و الانم درگیر مداوام. مراحل قانونی از جمله شکایت و تشکیل پرونده رو انجام دادم به نظر شما امیدی هست اون طرف پیدا بشه و حکم قضایی برای این فرد از خدا بی خبر چه می باشد لطفا راهنمایی کنید.

جواب⇐ سلام؛ درصورتی که در محل وقوع حادثه دوربین وجود داشته باشه خیلی شانس بیشتری در پیدا کردن شخص مورد نظر هست. البته بعد از پیدا شدن فرد هم باید به 2 نکته توجه کنید 1.شاید فرد دارای مجوز حمل و استفاده باشه 2.در دادگاه اظهار داشته باشه که اول شما به ایشان حمله کردید و اون طرف هم برای دفاع از خودش این کار رو انجام داده.

اگر که اون شخص مجوز داشته باشه و اظهار کنه که شما اول به اون حمله ور شدید و برای دفاع از خودش بوده اتفاق چندان خاصی نمیفته (البته نظر قاضی در هر مورد متفاوت بوده). اما اگر مجوز نداشته باشه و غیرقانونی باشه حتی اگر که باز هم اظهار به شروع حنله از جانب شما داشته باشه طبق قانون مجازات اسلامی با اون فرد برخورد میشه. برای مشهده دقیق تر آرای دادگاه ها در این رابطه میتوانید در گوگل کلمه “مشاهده آرای دادگاه ها” را جست و جو کنید و آرای مختلف در این رابطه را مشاهده نمایید.

  • سوال⇐ سلام. جرم کسی که از اسپری گاز شاک آور (فلفل) بر روی شخص دیگر استفاده کرده و مجوز هم نداشته باشه چیه؟
بیشتر بخوانید  چرا باید حافظان آسایش یاس را برای استخدام پلیس یار انتخاب کنیم؟

جواب⇐ سلام؛ متاسفانه چون مجوز نداشته بین 6 ماه تا 2 سال حبس داره علاوه بر اینکه باید دیه فرد رو در صورت آسیب دیدگی پرداخت کنه. امروزه این بستر ایجاد شده تا با مراجعه به موسسات حفاظتی مراقبتی درخواست دریافت مجوز تجهیزات دفاع شخصی را ثبت کنید و پس از ارائه مدارک و تایید در کمیسیون، مجوز برای شما صادر میشود.

  • سوال⇐ سلام برای دفاع از خودمونم نمیشه از اسپری فلفل استفاده کرد؟؟

 

جواب⇐ سلام؛ به طور کلی فقط حمل کردن اسپری فلفل یا گاز اشک آور بدون مجوز هم جرم محسوب میشه حالا استفاده کردن از اون بماند. البته این امکان هم وجود داره شما در دادگاه با استفاده از دوربین های موجود در محل یا شاهد های عینی این رو اثبات کنید که مورد حمله قرار گرفتید؛

“در اینجا رای دادگاه بستگی به قاضی داره و میتونید توی گوگل آرای دادگاه های مختلف در این رابطه رو جست و جو و مطالعه کنید” ولی باز هم اثبات کردنش دردسر های خودش رو داره. تا وقتی هم که میتوید بدون دردسر با ارائه مدارک هویتی و شغلی اقدام به دریافت مجوز کنید چرا بدون مجوز میخواهید از سلاح سرد (گاز اشک آور و شوکر) اشتفاده کنید؟

  • سوال⇐ سلام. ما 3 تا دختر در خانه هستیم و چندین بار دزد به خونمون حمله کرده و وسایلیم در دسترس نبوده که بشه طرفو زد. آیا اسپری فلفل میدن؟ چرا مارو درک نمیکنن؟

جواب⇐ سلام؛ آیا شما درخواست مجوز دادید که میفرمایید چرا مارو درک نمیکنن؟؟ گذشته از اون با شرایطی که الان فرمودید درصورت مراجعه به موسسات حفاظتی مراقبتی و پر کرد فرم درخواست تجهیزات دفاع شخصی احتمال زیادی داره که بهتون مجوز رو بدن. برای کسب اطلاعات بیشتر یا شروع عملیات درخواست مجوز میتوانید با شماره 02171057673 تماس بگیرید.

  • سوال⇐ سلام. من شوکر با مجوز دارم و برای ترسوندن از راه دور استفاده کردم برای دفاع از خودم و ترسوندن اما به بدن وارد نکردم بلکه از راه دور بوده آیا حکمی داره ؟؟ مجوز هم دارم
بیشتر بخوانید  حضور مدیرعامل موسسه در فرماندهی انتظامی شهرستان اسلامشهر

جواب⇐ سلام؛ وقتی که شما مجوز دارید نیازی به ترسیدن و نگرانی برای دریافت حکم نیست. ولی این مورد به این معنا نیست که هرجا خواستید به هرکی بزنید یا هرکی رو بترسونید. باید فرد مهاجم باشه و به طرف شما حمله ور شده باشه و شما برای دفاع از خودتون میتونید هم برای ترسوندن ازش استفاده کنید و هم میتونید درصورت عدم توجه فرد مهاجم اقدام به اصابت شوکر به نقاط مجاز داشته باشید.

(نقاظ مجاز برای اصابت شوکر در کارت راهنما هر شوکر نوشته شد است اما به طور کلی دست ها و پاها جزو نقاظ مجاز و سر و گردن جزو نقاط غیر مجاز هستند. سایر نقاط بدن جزو نقاط حساس هستند و تحت شرایطی میتوان به آن نقاط اثابت داشت.)

  • سوال⇐ دختر برای دفاع از خودش‌ میتونه شوکر داشته باشه؟ و اگر مورد حمله قرار گرفت و با شوکر کسی رو زد جرمش چیه؟

جواب⇐ سلام؛ جنسیت ملاک نیست تحت هر شرایطی و هر جنسیتی بدون مجوز اگر شوکر و گاز اشک آور رو حمل کنید جرم محسوب میشه. برای دریافت مجوز حمل و استفاده از این تجهیزات باید با موسسات حفاظتی مراقبتی تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر یا انجام مراحل دریافت مجوز با شماره 02171057673 تماس بگیرید.

  • سوال⇐ الان توی هر کشوری همه سلاح دارند انوقت ما شب میخوایم بخوابیم با ترس لرز میخوابیم که دزد نیاد.

جواب⇐ این صحبت شما ربطی به موضوع این بحث نداشت ولی درکل شما میتونید با مراجعه به موسسه درخواست تجهیزات دفاع شخصی خودتون رو ثبت کنید.

  • سوال⇐ سلام؛ اگه ی کسی بخواد ی دختر و بدزده و بهش تجاوز کنه یعنی حق دفاع از خودمونو نداریم؟؟؟؟ اگه از اسپری یا شوکر استفاده کنیم بعد فرار کنیم ولی طرف مارو بشناسه بعدش چی میشه؟  طرف میتونه شکایت کنه؟
بیشتر بخوانید  همه چیز درباره اسکورت پول

جواب⇐ سلام؛ این سوال شما بیشتر جنبه حقوقی داره و پیشنهاد میشه با مشاورین حقوقی در ارتباط باشید اما به طور کلی شما دفاع مشروع انجام داید و درصورتی که ادله کافی برای اثبات حرف هاتون داشته باشید اتفاق خاصی نمیفته ولی باز هم همه این بخث ها باعث این نمیشه که بگیم شوکر و افشانه بدون مجوز آزاده. شاید پیش از این اتفاق در گشت های انتظامی این وسیله را پیدا میکردند. درنهایت این امکان هم وجود داره پس از رسیدگی به موضوع اول به موضوع حمل تجهیزات دفاع شخصی بدون مجوز هم رسیدگی قضایی بشه.

  • سوال⇐ دختر برای دفاع از خودش‌ میتونه شوکر داشته باشه؟  اگه مورد حمله قرار بگیره و با شوکر کسی رو زد جرمش چیه؟

جواب⇐ سلام؛ ربطی به جنسیت نداره تحت هر شرایطی شما بدون مجوز ار سلاح سرد(گاز و شوکر) استفاده کنید برابر قانون باهاتون برخورد میشه. برای دریافت مجوز حمل و استفاده از اسپری فلفل و شوکر میتوانید با ما در ارتباط باشید.

  • سوال⇐ سلام من ۱۸ سالمه و توی محلمون امنیت جانی ندارم. بعضی افراد هستند که قصد جونم  رو دارن من چیکار کنم هیچ سلاحی هم برا دفاع از خودم ندارم یکی منو بکشه کی جواب گوعه  به بابامم میگم شکایت کن میگه ولش کن. میگم شکایتشون کن میگه اونا فرار کردن دیگه از کی شکایت کنیم از دیوار؟

جواب⇐ سلام؛ میتونید با مراجعه به دفتر موسسه اقدام به ثبت درخواست مجوز تجهیزات دفاع شخصی کنید و وسیله ای برای دفاع از خودتون داشته باشید.

  • سوال⇐ سلام میخواستم بدونم اگر کسی مجوز حمل اسپری و شوکر داشته باشه و توی درگیری به نفع نیروی انتظامی وارد عمل بشه به چه صورت هست حکمش.

جواب⇐ سلام؛ این سوال شما هم حقوقی است ولی در هنگام امضا تعهد نامه دریافت تجهیزات به صراحت نوشته شده که استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در حضور ضابط قضایی ممنوعه ولی بعیده کار خاصی باهاتون داشته باشن.

  • سوال⇐ سلام؛ من ی دخترم و اکثر اوقات بخاطر کلاسام تنها سوار تاکسی میشم اگ بخاطر امنیتم از اسپری فلفل استفاده کنم جرمه؟

جواب⇐ سلام؛ قاعدتا جرمه و ربطی به تنها بودن و نبودن یا حتی جنسیت نداره. میتونید به دفتر موسسه مراجعه کنید و درخواست مجوز تجهیزات دفاع شخصی خودتون رو ثبت کنید. اینطوری میتونید طبق ضوابط و تعهدنامه در مکان های مجاز اون رو حمل و استفاده کنید.

  • سوال⇐ سلام من یک سرباز سپاه ام بد جایی هستم تو بیابان میشه اسپره فلفل داشته باشم؟
بیشتر بخوانید  همه چیز درباره حفاظت از اماکن

جواب⇐ سلام؛ قاعدتا وقتی شما رو به عنوان سرباز فرستادن جایی که خطرناک باشه وسیله دفاعی هم باید داده باشن بهتون دیگه. به طور کلی هم الان نمیتونید درخواست تجهیزات دفاع شخصی بدید چراکه یکی از مولفه های اصلی داشتن کارت پایان خدمت هستش که شما درحال خدمت هستید.

  • سوال⇐ باسلام ما در اصفهان زندگی میکنیم، منزل ماپایین شهره ساعت ٨ شب به بعد انگار حکومت نظامی هیچ کس جرٲت نمیکنه بیاد از خونش بیرون خود من که دانشجو هستم را ۳ بار لخت کردن آیا شوکر یا اسپری برای من لازم نیست؟؟؟

 

جواب⇐ باسلام؛ میتونید باتوجه به شرایطی که توضیح دادید درخواست خودتون رو برای تجیهزات دفاع شخصی (گاز و شکر) ثبت کنید. درمورد تایید یا عدم تایید اطلاعات شما در کمیسیون هم چیزی معلوم نیست و بستگی به شرایطی داره که توضیح میدید در فرم درخواست.

  • سوال⇐ سلام من دانشجوی پزشکی هستم و سه ماه دیگه پزشک عمومی میشم سوالی که دارم اینه ک اولا به من مجوز حمل اسپری فلفل و شوکر میدن؟
    و ثانیا چون ممکنه مکان های کارم فرق کنه و بین درمانگاه و بیمارستان و مرکز بهداشت و خونه در رفت و آمد باشم آیا این که همیشه اینا رو حمل کنم در صورت مجوز داشتن اکیه؟

جواب⇐ سلام؛ یکی از مولفه هایی که باعث تسریع در روند تایید درخواست تجهیزات میشود این است که پزشک و یا طلافروش باشید. پس قطعا این مورد شامل حال شما نیز میشود. میتوانید درخواست خود را با مدارک ارائه دهید و مجوز را پس از تایید در کمیسیون دریافت کنید. درمورد حمل هم باید خدمتتان عرض کنیم که مجوز دریافتی به مدت 2 سال به شما این امکان رو میده که در سرتاسر ایران اون رو حمل کنید و درمواقع حساس از آن استفاده کنید.

 

سوالات متداول حمل شوکر و گاز اشک آور

سوالات و ابهامات شما به طور مرتب در این صفحه قرار میگیرد. درصورتی که سوال یا سوالات شما در این صفحه قرار نگرفته در بخش نظرات همین صفحه آن را بپرسید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...