وظایف حراست بیمارستان چیست؟

وظایف حراست بیمارستان چیست؟


بیمارستان‌ ها به عنوان محلی که مراقبت از بیماران در آن انجام می‌شود، نیازمند واحدی برای حفظ امنیت و حفاظت از بیماران و کادر درمانی می‌باشند. وظایف حراست در بیمارستان از جمله بررسی و کنترل ورود و خروج افراد، مدیریت مخاطرات امنیتی و اجرای پروتکل‌های اضطراری برای حفاظت از اموال و افراد موجود در بیمارستان می‌باشد. در این مقاله، به بررسی جزئیات وظایف حراست بیمارستان و اهمیت آن در محیط بیمارستان خواهیم پرداخت.

وظایف حراست بیمارستان چیست؟

وظایف حراست بیمارستان چیست؟

1. حراست از اموال و تجهیزات بیمارستان:

نیرو های حراست مسئول بررسی و نظارت بر اموال، تجهیزات پزشکی و دارو های استفاده شده در بیمارستان میباشند. این مورد شامل پیگیری وضعیت تجهیزات پزشکی، مواد مصرفی و دارو ها، جلوگیری از سرقت آنها میشود. به طور کلی حراست مسئول حفظ و نگهداری اموال بیمارستان است و از خروج آنها جلوگیری میکند.

2. حفاظت از بیماران و کارکنان:

یکی دیگر از وظایف حراست بیمارستان، حفاظت از بیماران در برابر دسترسی افراد غیرمجاز و حمایت و حفاظت از کارکنان در مواجهه با خطرات و درگیری های خطرناک همراهان بیماران و نظارت بر ورود و خروج افراد از بخش‌های مختلف بیمارستان می‌باشد.

قطعا تابحال با ویدیو هایی موجود در سطح اینترنت که نمایش دهنده درگیر شدن همراهان بیمار با کارکنان بیمارستان رو به رو شده اید. مسئول حراست بیمارستان وظیفه نظارت کامل بر این مورد را داشته و همواره حافظ و مراقب کارکنان، پرستاران و پزشکان بیمارستان است.

3. مدیریت مخاطرات امنیتی:

بیمارستان از وقوع مخاطرات طبیعی مبرا نیست! پس یکی دیگر از وظایف مسئول حراست بیمارستان برنامه‌ریزی و مدیریت در مواقع اضطراری مانند حوادث طبیعی ازجمله زلزله وسیل، آتش‌سوزی، حمله‌ های تروریستی و… است. ایجاد طرح‌ ها و پروتکل‌ های اضطراری جهت اطمینان از امنیت و سلامت افراد داخل بیمارستان از وظایف حراست می‌باشد.

4. نظارت بر ورود و خروج:

این مورد شامل کنترل دقیق ورود و خروج از بیمارستان، نظارت بر دسترسی افراد غیرمجاز، و پیشگیری از وقوع حوادث ناخواسته مانند دزدی یا خطرات امنیتی دیگر است.

بیمارستان هم مانند هرجای دیگری نیازمند مدیریت ورودی و خروجی ها میباشد. اموال و اسنادی داخل بیمارستان است بعضی از مواقع ممکن است باعث مرگ یا احیای زندگی کسی شود و مدیریت ورود و خروج به بیمارستان حائز اهمیت خواهد بود.

5. نظارت بر دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی:

قاعدتا حراست بیمارستان همیشه نمیتواند درحال گشت زنی در سطح بیمارستان باشد. گاهی لازم است با مانیتور کردن و نظارت از طریق دوربین های نظارتی به بررسی وضعیت موجود در بیمارستان بپردازد.

این مورد از وظایف حراست بیمارستان به شدت مهم و حیاتی است، چراکه با پایش و مانیتور کردن دقیق میتوان از سرقت و اتفاقات ناگوار دیگر به حد زیادی جلوگیری کرد.

وظایف حراست بیمارستان چیست؟

با توجه به موارد مطرح شده، می‌توان نتیجه گرفت که حراست در بیمارستان نقش بسیار حیاتی و اساسی در حفظ امنیت و سلامت بیماران، کارکنان، پرستاران، پزشکان و تجهیزات پزشکی دارد. وجود حراست نه تنها برای جلوگیری از وقوع حوادث و رخداد های ناخواسته مانند دزدی یا نزاع ضروری است، بلکه برای ایجاد یک محیط آرام و اعتماد‌آور برای همه اشخاص مرتبط با بیمارستان نیز حائز اهمیت است. موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان اسایش یاس با استفاده از فناوری های امنیتی مدرن نفش بسیار مهمی در تامین و ارتقاء سطح امنیت بیمارستان دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید هم اکنون با شماره 71057673-021 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  تهدیدات امنیتی ساختمان های تجاری چیست ؟

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...