آموزش گام به گام سامانه سمپا

آموزش گام به گام سامانه سمپا

لطفا ابتدا نقش کاربری خود را انتخاب کنید تا خیلی سریع بریم سراغ آموزش مخصوص به نقش کاربری شما

پلیس یار
پلیس
یار
کارفر
ما

آموزش گام به گام پلیس یاران

پلیس یار گرامی؛

به پیشنهاد رئیس بازرسی موسسه و با همکاری واحد توسعه و فناوری بسیار تلاش کردیم تا سامانه ای ایجاد کنیم که بتوانید بیشتر کار های خود را به صورت آنلاین (برخط) انجام دهید. این سامانه به صورت دوره ای و ماهانه آپدیت (بروزرسانی) میشود و هر ماه خدماتی جدید به پنل کاربری شما اضافه خواهد شد.

درحال حاضر در ورژن 1.0.0 سامانه سمپا خدمات زیر به پلیس یاران ارائه میشود:

  1. مشاهده برخط و 24 ساعته فیش حقوقی
  2. مشاهده گزارش های ارائه شده از طرف بازرسی
  3. ارتباط مستقیم با 3 واحد برتر موسسه (بازرسی، اداری و مالی)
  4. اطلاع از آخرین آیین نامه ها و دستورالعمل های موسسه

آپدیت (بروزرسانی) های جدید از طریق همین صفحه و کانال ایتا موسسه قرار میگیرد.

آموزش گام به گام سامانه سمپا (برای پلیس یاران)

ابتدا وارد سامانه سمپا به نشانی panel.hafezanasayesh.ir شوید و سپس مطابق تصویر زیر نقش کاربری خود را (پلیس یار) انتخاب نمایید.

انتخاب نقش کاربری

سپس وارد صفحه زیر شده و پس از مطالعه توضیحات بر روی دکمه ورود به پنل پلیس یاران کلیک کنید.

صفحه مقررات و توضیحات پلیس یاران

سپس شماره موبایلی که هنگام استخدام در موسسه در فرم استخدام نوشته اید را وارد کنید و بر روی دکمه ورود به سایت کلیک کنید.

*در صورتی که شماره موبایل ثبت شده را به هر دلیلی از دست داده اید و یا دسترسی به آن به جهت ورود به سایت ندارید، کافی است از طریق دکمه ثبت نام اقدام به ثبت شماره موبایل  نمایید. لطفا 2 نکته را توجه نمایید: 1. شماره موبایل باید حتما به نام خودتان باشد 2. پس از ثبت نام وضعیت حساب شما مسدود شده میباشد و ظرف 24 ساعت پس از ثبت نام برای بررسی صحت اطلاعات، وضعیت حساب شما به تایید شده تغییر وضعیت پیدا میکند و میتوانید با شماره موبایل جدید وارد پنل خود شوید.* 

بیشتر بخوانید  شرح وظایف سر شیفت پلیس یاران چیست ؟
ورود به شماره موبایل ثبت شده

پس از ورود یک کد تایید 4 رقمی برای شما پیامک میشود که باید آن را وارد کنید.

*کد تایید یکبار مصرف میباشد و تا 10 دقیقه اعتبار دارد*

*همچنین امکان دارد با توجه به نوع انتن دهی منطقه ای که در آن حضور دارید بر مدت زمات ارسال پیامک تاثیر بگذارد، اما حداکثر مدت زمان برای دریافت کد 60 ثانیه میباشد*

تایید شماره موبایل

پس از ورود موفق، شما وارد پنل کاربری پلیس یاران میشوید. در صفحه اصلی این پنل به ترتیب:

1- تعداد پیام های خصوصی شما (شامل گزاشات بازرسی و فیش حقوقی)

2- تعداد روز های عضویت در موسسه (از زمان تاسیس سامانه یکپارچه)

3- مشاهده سریع فیش حقوقی

4- ارتباط با واحد پشتیبانی 

5- مشاهده اعلان های عمومی ، آیین نامه ها و دستور العمل ها و … موسسه

پنل کاربری پلیس یاران

با کلیک بر روی منو در قسمت بالا و راست پنل کاربری، منوی دسترسی کامل به خدمات برای شما باز میشود.

اولین گزینه > گزارشات بازرسی است، با کلیک بر روی آن گزارشات بازرسی و نحوه عملکرد خود را میتوانید مشاهده کنید.(تمامی گزاارشات بازرسی که برای کارفرمایان ارسال میشود برای شما قابل مشاهده نیست! فقط گزارشاتی قابل مشاهده است که در آن اجرای ماده یا تبصره ای از آیین نامه ها و … برای پلیس یار انجام شده باشد.)

این اطلاعات از آن جهت قابل مشاهده است که اگر خطایی وجود دارد، پلیس یار به صورت آنلاین و در لحظه از طریق بخش اتوماسیون ها درخواست بررسی مجدد و اعتراض بدهد تا مورد بررسی و رفع شود.

*وجود این بخش بر این اساس است که واحد بازرسی در آینده قصد دارد به پلیس یارانی که هیچگونه اجرای ماده یا تبصره ای نداشتند خدمات ویژه ای ارائه دهد. پس لطفا این بخش را جدی بگیرید و اگر قصور و کوتاهی مرتکب نشده اید و اشتباها برای شما گزارش ارسال شده است به آن اعتراض بزنید تا حق شما ضایع نشود*

بیشتر بخوانید  دیدار مدیر عامل موسسه حافظان آسایش یاس با فرمانده انتظامی استان مرکزی سردار هادی رفیعی کیا
منو کاربری > گزاشات بازرسی
صفحه گزارشات

از دیگر گزینه های مهم در بخش منو > دریافت فیش حقوقی است. 

شما میتوانید با مراجعه به این صفحه تمام فیش های حقوقی خود از ابتدا را مشاهده و دانلود نمایید.

فیش های حقوقی معمولا از 25ام هر ماه تا 5ام ماه بعد زمان میبرد تا بر روی پنل کاربری شما آپلود شود پس لطفا تا پایان این مدت زمان 10 روزه تحمل نمایید و درصورتیی که پس از گذشت این زمان فیش حقوقی شما آپلود نشده بود از طریق اتوماسیون اطلاع دهید تا مورد بررسی شود.

منو کاربری > فیش حقوقی
صفحه فیش حقوقی

گزینه کاربردی دیگر در منو کاربری > اتوماسیون است. 

از طریق اتوماسیون میتوانید به صورت 24 و کاملا آنلاین با تمام واحد های موسسه در ارتباط باشید معمولا در روز و ساعات اداری پاسخ اتوماسیون ها در کمتر از 30 دقیقه داده میشود اما به طور معمول حداکثر زمان پاسخ به اتوماسیون ها در روز و ساعات اداری و غیر اداری 24 ساعت است.

پس از ورود به بخش اتوماسیون ها میتوانید تعداد اتوماسیون ها و وضعیت آنها را (مانند درخال بررسی، پاسخ داده شده و…) بررسی کنید و با کلیک بر روی گزینه “تیکت جدید” وارد صفحه ایجاد اتوماسیون شده و پس از انتخاب واحد و بخش مورد نظر، عنوان و اولویت آن را انتخاب کنید و سپس در بخش محتوا، متن مورد نظر خد را بنویسید. همچنین درصورتی که پیام شما نیازمند مستندات است میتوانید از طریق گزینه آپلود فایل مستندات خود را آپلود نمایید و سپس بر روی گزینه ثبت کلیک کنید تا اتوماسیون با موفقیت ارسال شود.

پس از ارسال نیز میتوانید با کلیک بر روی گزینه بازگشت به پنل کاربری، به پنل خود بازگردید و منتظر ارسال پاسخ از طرف واحد مورد نظر باشید.

بیشتر بخوانید  روشنایی چه تاثیری در امنیت دارد؟
منو کاربری > اتوماسیون
مشاهده اتوماسیون ها
ارسال اتوماسیون جدید

آخرین دکمه کاربردی در پنل پلیس یاران، اطلاعات کاربری است. 

با مراجعه به صفحه اطلاعات کاربری میتوانید از چند مزیت مهم بهره مند شوید. 

1- بخش ویرایش پروفایل امکان تغییر نام و نام خانوادگی شما وجود دارد ولی فقط در صورتی از این بخش استفاده کنید که نام و نام خانوادگی شما اشتباه ثبت شده است و یا پسوند و پیشوند شما ثبت نشده است چرا که پس از تغییر نام و نام خانوادگی اطلاعات صاحب سیمکارت با صاحب پنل مطابقت داده میشود و درصورت مغایرت حساب شما مسدود خواهد شد.

2- ویرایش شماره موبایل، این بخش نیز برای تغییر شماره موبایل قدیمی به شماره موبایل جدید است که به دو روش آنلاین و حضوری میتوانید آن را تغییر دهید، در حال حاضر به طور مستقیم امکان تغییر شماره موبایل به دلایل امنیتی وجود ندارد و هم اکنون از طریق ایجاد اتوماسیون و یا مراجعه حضوری میتوانید اقدام به تغییر شماره موبایل ثبت شده نمایید. اما در آپدیت (بروزرسانی) های جدید امکان تغییر آنی و سریع شماره موبایل با احراز هویت لحظه ای فراهم خواهد شد.

منو کاربری > اطلاعات کاربری
صفحه ویرایش اطلاعات کاربری و سایر امور هویتی
صفحه ویرایش اطلاعات کاربری و سایر امور هویتی
صفحه ویرایش اطلاعات کاربری و سایر امور هویتی

تا اینجا با تمام امکانات و ظرفیت های ورژن 1.0.0 سامانه یکپارچه آشنا شدید. در ورژن های بعدی قابلیت های جدیدی اضافه خواهد شد که از طریق همین صفحه به اطلاع شما خواهد رسید.

سخن واحد فناوری و توسعه

آموزش گام به گام کارفرمایان

کارفرمایان و مشتریان گرامی؛

به پیشنهاد واحد بازرسی و با همکاری واحد توسعه و فناوری موسسه سعی بر این کردیم تا پس از عقد قرارداد به صورت حضوری تما خدمات را به صورت آنلاین ارائه دهیم. 

پیش از این تمام گزارشات بازرسی، نامه ها، تعرفه ها، فاکتور ها و… به صورت فیزیکی تحویل شما داده میشد. این کار باعث هدر رفت انرژی و کاهش نیروی کارآمد در موسسه میشد پس تصمیم به تاسیس این سامانه گرفتیم.

بیشتر بخوانید  سیستم حفاظتی نظارتی ساختمان

*یکی از مزیت های مهم این سامانه اطلاع رسانی پیامکی به صورت در لحظه پس از بازرسی محل ها تحت پوشش است*

به این ترتیب شما خیلی سریع از وضعیت نگهبانان و پلیس یاران و همچنین عملکرد بازرسی موسسه مطلع میشوید و میتوانید نحوه عملکرد آنان را بررسی نمایید.

درحال حاضر در ورژن 1.0.0 سامانه خدمات زیر به کارفرمایان محترم ارائه میشود:

  1. مشاهده برخط گزارشات بازرسی و اظهار نظر درباره آن
  2. ارتباط مستقیم با واحد های اداری، مالی، بازرسی و مدیریت به صورت آنلاین و دریافت پاسخ کمتر از 30 دقیقه
  3. ارسال پیامکی و در لحظه گزارش های بازرسی برای شماره تلفن های ارائه شده

آموزش گام به گام سامانه سمپا (برای کارفرمایان)

ابتدا وارد سامانه سمپا به نشانی panel.hafezanasayesh.ir شده و سپس نقش کاربری خود (کارفرمایان) را انتخاب کنید.

اتخاب نقش کاربری کارفرمایان در سامانه یکپارچه

سپس وارد صفحه توضیحات شده و بر روی گزینه “ورود به پنل کارفرمایان” کلیک کنید.

تا وارد صفحه احراز هویت و ورود شوید.

صفحه توضیحات کارفرمایان

سپس شماره تماس خود را وارد کنید تا یک کد تایید 4 رقمی دریافت کنید و پس از آن وارد پنل کاربری کارفرمایان شوید.

*شماره تماس مدیرعامل (صاحب شرکت یا امضا کننده قرارداد) و نماینده در سیستم ثبت شده است. برای افزایش یا کاهش تعداد شماره ها و ورود کنندگان به پنل کارفرمایان پس از ورود با یکی از شماره های ثبت شده در سیستم از طریق اتوماسیون اطلاع دهید تا موارد شما اجرا شود*

ورود به حساب کارفرمایان
ورود به حساب کارفرمایان

پس از ورود موفق شما وارد پنل کاربری کارفرمایان میشوید که در صفحه اصلی 4 باکس برای دسترسی سریع و همچنین در پایین آنها اطلاعیه ها قرار میگیرد. مطابق تصویر زیر میتوانید باکس های دسترسی سریع را مشاهده نمایید.

1- تعداد پیام های خصوصی

2- تعداد روز های همراهی ما (از زمان تاسیس سامانه یکپارچه)

3- مشاهده سریع گزارشات بازرسی 

4- ارتباط سریع با واحد پشتیبانی

بیشتر بخوانید  بازدید مدیرعامل از نمایشگاه بین المللی ایپاس

5- بازکردن منو 

6- در همان صفحه اصلی مشاهده اخرین اطلاعیه ها و رویداد ها

پنل کاربری کارفرمایان

با کلیک بر روی منو و سپس بخش گزارشات بازرسی میتوانید وارد صفحه گزارشات بازرسی شوید و تمام گزارشات ارسال شده توسط واحد بازرسی را مشاهده نمایید.

همچنین برای پاسخ و یا اظهار نظر در رابطه با گزارش خاص یا مجموعه ای از گزارشات کافی است پس از باز کردن گزارش در صفحه گزارشات، کد اختصاصی آن را برداشته و در بخش اتوماسیون ها ، اتوماسیونی با موضوع همان کد اختصاصی ثبت کنید و با ما در ارتباط باشید.

گزارشات بازرسی کارفرمایان
صفحه گزارشات

با ورود به بخش اتوماسیون ها میتوانید اتوماسیون (تیکت) جدیدی ثبت نمایید و یا وضعیت اتوماسیون های قبلی خود را مشاهده نمایی. با کلیک بر روی گزینه “تیکت جدید” وارد صفحه ایجاد اتوماسیون شده و با پر کردن واحد و دپارتمان مورد نظر و سپس موضوع و اولویت، محتوای خود را نوشته و یا بارگزاری کنید و بر روی دکمه ثبت کلیک کنید تا ارسال شود.

برای بازگشت به پنل کاربری نیز میتوانید بر روی دکمه “بازگشت به پنل کاربری” کلیک کنید تا به پنل کارفرمایان بازگردید.

اتوماسیون های کارفرمایان
مشاهده اتوماسیون ها
ارسال اتوماسیون جدید

درپایان نیز میتوانید با مراجعه به صفحه اطلاعات کاربری، اطلاعات کاربری خود را مشاهده نمایید.

شماره تماس خود را ببینید و از آخرین نشست های خود با آی پی دقیق مطلع شوید.

اطلاعات کاربری کارفرمایان
صفحه ویرایش اطلاعات کاربری و سایر امور هویتی
صفحه ویرایش اطلاعات کاربری و سایر امور هویتی
صفحه ویرایش اطلاعات کاربری و سایر امور هویتی

و در پایان از شما پلیس یاران و کارفرمایان گرامی صمیمانه سپاس گذاریم که تا انتهای این آموزش همراه با واحد توسعه و فناوری موسسه بودید.

از طریق همین صفحه آپدیت های جدید سامانه اطلاع رسانی خواهند شد و آموزش های آن اضافه خواهند شد.

همچنین به زودی ویدیو آموزشی نیز در کنار آموزش تصویری قرارخواهد گرفت.

لطفا به جهت بهبود فرآیند سرویس دهی نظرات، پیشنهاد ها و انتقاد های خود از سامانه یکپارچه را از طریق نظرات همین صفحه به اطلاع واحد توسعه و فناوری برسانید. 

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫5 نظر

  • حمید نیازخانی

    در پنل پلیس یاران به صورت واضح و روشن همه مطالبی که یک پلیس یار باید بداند پرداخته شده است.

    25 آذر 1402 در 17:58
    • حافظان آسایش یاس

      باتشکر از همراهی شما و نظر ارزشمندتون

      28 آذر 1402 در 10:41
  • سامانه سمپا چیست؟ - موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس

    […] ورود به سامانه سمپا آموزش گام به گام سامانه سمپا […]

    18 بهمن 1402 در 13:15
  • رضا

    خیلی سامانه خوب و کار راه اندازیه👌👌👌👌

    8 اسفند 1402 در 23:48
    • حافظان آسایش یاس

      ممنون از همراهی شما

      13 اسفند 1402 در 10:17
    لطفا صبرکنید...