امنیت عمومی به چه معناست ؟

امنیت عمومی به چه معناست ؟

امنیت عمومی به چه معناست ؟

امنیت دارای مقوله های متعدد و جلوه های مختلفی است. امنیت عمومی یکی از اساسی ترین مقوله های امنیت است.

اهمیت امنیت عمومی به اندازه ایی زیاد است که این امر به عنوان یکی از اهداف اصلی در هر جامعه ایی محسوب میگردد.

امنیت عمومی به چه معناست ؟

اصطلاحاتی که در کنار امنیت عمومی به کار میروند :

  • امنیت ملی
  • امنیت شخصی
  • نظم عمومی
  • اخلاق عمومی و….

معانی و مفاهیم هر کدام از آن ها با یکدیگر متفاوت است و و هر یک از آن ها دارای خصوصیات و ویژگی های خاص بوده که هر کدام قابل بحث میباشند.

اما تعریف کلی امنیت : امنیت دوری از هر نوع تهدید و یا مقابله و رویارویی با آن است امنیت از ضروری ترین نیاز های یک جامعه میباشد.

امنیت از سویی بسیار ساده و قابل فهم است. یعنی هر انسانی داشتن امنیت و عدم وجود آن را درک میکند اما امنیت از طرفی پیچیده میباشد و تعریف های متعدد و متنوعی از آن ارائه میگردد.

برای درک و فهم بهتر امنیت در مطالعات تلاش میکنند که آن را در قالب مفهوم های کوچک تر بشکنند قسمتی از شکستن مفهوم امنیت، برای درک بهتر آن شکستن این مفهوم به سطوح امنیت است. این سطوح عبارتند از امنیت جهانی، امنیت بین‌المللی، امنیت منطقه ای، امنیت ملی، امنیت داخلی و خارجی، امنیت عمومی، امنیت اجتماعی و بالاخره امنیت فردی.

بیشتر بخوانید  راهکارهای اساسی برای حفاظت از اسناد و مدارک
امنیت عمومی به چه معناست ؟

امنیت فردی

مرجع امنیت در امنیت فردی حق حیات، آزادی محل زندگی، اعتقادات، شغل، حق تأمین نیاز های ضروری، حق مالکیت و حفظ کرامت انسانی است امنیت فردی بسیار به امنیت عمومی نزدیک است. تمایز امنیت فردی و عمومی را می‌توان در عامل تهدید آن را دریافت. امنیت فردی اغلب از طریق دولت‌ها نقض می‌شود در حالی که امنیت عمومی بیشتر از جانب سایر شهروندان آسیب می‌بیند.

امنیت عمومی به چه معناست ؟

امنیت عمومی

اگر بخواهیم امنیت عمومی را در یک تعریف کلی بگوییم. میشود حفاظت از جان و مال و ناموس مردم به علت شهروند بودنشان. هر گاه جرم یا جنایتی علیه هریک از این ارزش‌ های شهروندان اتفاق بیافتد امنیت عمومی آسیب دیده‌است. خواه این جرم از سوی سایر شهروندان باشد یا از سوی دولت اتفاق افتاده باشد.

آسیبی که از سوی معارضین حکومت علیه کارگزاران حکومت وارد می‌شود، مانند ترور و … به این جهت که به اعتبار شهروند بودنشان نیست؛ از حوزهٔ امنیت عمومی خارج است و در چارچوب امنیت داخلی تعریف می‌شود.

اصطلاح امنیت عمومی در مواضعی از اسناد حقوق بشری به کار گرفته شده.

امنیت عمومی به چه معناست ؟

سه مقوله جوهره امنیت :

در این مقاله سعی کردیم امنیت عمومی به چه معناست ؟ را به طور جامع و کامل برای شما شرح دهیم و امیدواریم این نوشتار برای استفاده شما همراهان همیشگی و گرامی مفید باشد با تششکر از حمایت شما.

موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس پیشرو در ارائه خدمات حفاظتی و مراقبتی برای پیشگیری از وقوع جرم.

موبایل قاب، بزرگترین فروشگاه قاب موبایل ایران.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا صبرکنید...