تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

با سلام خدمت شما کاربران گرامی در این مقاله قصد داریم تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی را بررسی کرده و در مورد چگونگی شکل گیری آن ها بحث کنیم.

موسسات حفاظتی مراقبتی از سال 88 به طور رسمی و قانونی شروع به کار کردند اگرچه این موسسات از قبل هم فعالیت هایی داشتند اما فعالیت آن ها رسمیت قانونی و حقوقی پیدا نکرده بود.

تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

روند رو به رشد جمعیتی کشور موجب توسعه جغرافیایی شهر ها و مراکز فرهنگی تفریحی شده است با شکل گیری و توسعه این اماکن ضرورت وجود موسسات حفاظتی مراقبتی بیشتر حس شد.

تاكنون 850 موسسه خدمات حفاظتي و مراقبتي در سراسر كشور راه‌اندازي شده است. مجموع تعداد نيروي اين موسسات حدود 80 هزار نفر است. اين تعداد شامل نيروي انساني صف و ستاد مي‌شود.

بطور غيرمستقيم نيز براي حدود 40 هزار نفر با راه‌اندازي موسسات حفاظتی مراقبتی شغل ايجاد شده است. اين افراد در بخش تهيه و فروش تجهيزات و البسته نیز شاغل شده‌اند.

تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

موسسه های حفاظتی و مراقبتی بعد از احراز شرایط لازم با مجوز نیروی انتظامی تاسیس گردیده و به عنوان تنها بخش خصوصی فعال در تامین امنیت تا کنون کارکرد های مثبتی را در حفظ امنیت مردم به ثبت رسانیده اند.

بیشتر بخوانید  آموزش گام به گام سامانه سمپا

همچنین در سایه تعامل با نیروی انتظامی و فعالیت مستمر این شرکتها و بکارگیری نیروهای متعهد جوان و آموزش دیده با استفاده به موقع و موثر از تجهیزات تخصصی، موجب گردیده تا سازمانها و ادارات و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی این موسسات را به عنوان امین اموال و منافع خود انتخاب نموده و از توانمندی آنها به نحو شایسته بهره برداری نمایند.

موسسه حفاظتی و مراقبتی حافظان آسایش یاس مفتخر است که تا کنون توانسته حافظ اموال خصوصی مردم عزیز ایران باشد.
تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی

حوزه فعالیت موسسات حفاظتی مراقبتی

مؤسسه های حفاظتی و مراقبتی برابر آیین نامه اجرائی 122 و دستورالعمل های اجرائی آن که توسط مرکز انتظام فراجا تهیه و ابلاغ گردیده است در دو حوزه کاری شامل حفاظت فیزیکی و حفاظت الکترونیکی می شود.

از اینکه با ما در مقاله تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی همراه بودید متشکریم و امیداواریم توانسته باشیم چگونگی پیدایش و شکل گیری آن ها به خوبی را برای شما توضیح دهیم.

موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس پیشرو در ارائه خدمات حفاظتی و مراقبتی برای پیشگیری از وقوع جرم

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر

  • موسسه حفاظتی مراقبتی در تهران - موسسه حفاظتی مراقبتی حافظان آسایش یاس

    […] مشاهده کامل این موضوع میتوانید به مقاله “تاریخچه پیدایش موسسات حفاظتی مراقبتی” مراجعه […]

    18 بهمن 1402 در 11:15
  • لطفا صبرکنید...